wtorek, 7 października 2014

Polędwica dojrzewająca - wyzwanie

Kolejne nasze wyzwanie tym razem z działu "Domowe wędliny" W dobie gdzie wszystko jest dostępne nie cieszą nas tak rzeczy jak sprzed laty. Wyczekiwanie na szynkę aż dojrzeję. Pamiętam jako dziecko zaglądałam do komórki :) czy kiełbaska już doszła czy można coś skubnąć. Dziś pokażę wam w jaki prosty sposób bez domowej wędzarni można zrobić pyszną domową szynkę dojrzewającą.
Pozwoliłam sobie ponownie przypomnieć zasady 
ZASADY wyzwania są proste:

  • co tydzień będziemy podawały Wam przepis z serii DOMOWA PIEKARNIA, DOMOWE WĘDLINY i DOMOWA MLECZARNIA;
  • Wspólnie przygotujemy danie według przepisu i podzielimy się spostrzeżeniami;
  • Przygotuj smakołyk według tego przepisu i podziel się z nami swoimi uwagami oraz ZDJĘCIEM
  • Wasze zdjęcia oraz uwagi będziemy publikowały na blogu oraz facebooku;
  • Jeżeli będziecie mieli jakieś problemy, zawsze służymy pomocą;


SKŁADNIKI:
  • schab ( najlepiej środkowy użyłam dwa razy po 400g )
  • cukier 
  • sól
  • papryka słodka, ostra
  • czosnek granulowany 
  • pieprz świeżo zmielony 
SPOSÓB WYKONANIA:
- schab myjemy i osuszamy jeżeli nie lubimy tłuszczyku wycinamy  go
- schab obsypujemy cały cukrem z każdej strony i wkładamy do pojemnika na 24h do lodówki w tym czasie schab puszcza soki z krwią 
- po tym czasie wyciągamy schab myjemy pod wodą i ponownie osuszamy po czym obsypujemy go solą z każdej strony i ponownie wkładamy do lodówki na 24h
- po tym czasie wyciągamy go z lodówki myjemy suszymy i posypujemy swoimi ulubionymi ziołami ja zrobiłam dwa kawałki jeden z pieprzem i papryka ostrą a drugi z papryka i czosnkiem. 
- gdy obsypaliśmy nasz schab przyprawami wkładamy do do siatki do mięsa jeżeli takiej nie posiadamy równie dobrze możemy go włożyć do nowej podkolanówki 
- wieszamy go w ciepłym i przewiewnym na 4 dni po tym czasie możemy już konsumować naszą pyszna domową wędlinę bez konserwantów no i o wiele taniej niż w sklepie :)
- przechowujemy w lodówce
Czekamy na Wasze zdjęcia, pytania, spostrzeżenia koziol.mariaa@gmail.com lub dodawanie linków do blogów za pomocą żabki. Na dole posta klikacie "add your link".
Basia :) 


5 komentarzy:

  1. gdzie taką wędlinkę powiesić na te 4 dni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wieszam przy oknie w kuchni, jest przewiew od okna a pod spodem ma ciepło od kaloryfera, ale wieszają też na dziwiach od szafki kuchennej, ważne aby był dostęp powietrza.

      Usuń
  2. Robiłem kiedyś :)
    Wieszałem ja w garażu pod sufitem jak było ciepło :) Fajna wyszła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja prywatna :)
    http://www.kuchniailony.pl/2014/10/suszona-poledwica-wyzwanie.html

    OdpowiedzUsuń